Saturday, October 27, 2007

Badan Sihat, Minda Cerdas




26 Oktober 2007 – Cubit paha kiri, paha kanan terasa. Begitulah rapatnya hubungan pelajar kolej dengan penduduk Kampung Ketior. Disebabkan perasaan kasih sayang sebigini , para pelajar Malay College Kuala Kangsar telah menganjurkan ceramah nutrisi dan pemakanan, pameran kesihatan, dan pemeriksaan kesihatan di Kampunbg Ketior.

Ceramah nutrisi dan pemakanan telah disampaikan oleh Encik Habibullah bin Mohd Katib, Pegawai Pemakanan Jabatan Kesihatan Kuala Kangsar, yang sanggup turun kerana memahami kasih saying antara pelajar kolej dan saudara mereka di Kampung Ketior.

Selain itu, pameran menarik tentang kesihatan juga telah Berjaya dianjur oleh pelajar kolej. Hal ini Berjaya memastika saudara mereka di Kampung Ketior tahu hidup dalam suasana yang sihat.

Di samping itu, bagi memastikan tahap kesihatan penduduk Kampung Ketior, pelajar kolej telah menganjurkan pemeriksaan kesihatan yang dilakukan oleh jururawat dari Klinik Kesihatan Manong.

Penduduk Kampung Ketior berasa gembira kerana mereka sering dihargai. Bak kata pepatah “bagai menatang minyak yang penuh”.

1 comment:

FidoFirdaus said...

Congrats for making to the final..
All the best for the final presentation..
Make all collegians proud..
=)